Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Politieke partijen hebben tijdens campagne ruim 7,3 miljoen euro (!) uitgegeven aan online-advertenties

Tijdens de laatste 4 maanden voor de verkiezingen van 9 juni hebben alle politieke partijen samen ruim 7,3 miljoen euro uitgegeven aan advertenties op sociale media.

Ruim driekwart daarvan is uitgegeven door Vlaamse partijen. Dat blijkt uit onderzoek van AdLens, een collectief dat politieke advertenties onderzoekt op sociale media.

Tom Van Grieken en zijn partij Vlaams Belang blijken met voorsprong de 'big spenders' te zijn.

 

Vlaams Belang gaf met voorsprong het grootste bedrag uit: in totaal 1.471.733 euro, gevolgd door PVDA-PTB met 994.880 euro, Vooruit met 884.309 euro, CD&V met 803.619 euro en N-VA met 697.277 euro. Hierbij moeten we vermelden dat het bedrag van de unitaire PVDA-PTB slaat op de uitgaven voor heel het land; de uitgaven van de 'Vlaamse' PVDA bedragen 708.933 euro.  (VRTNWS)

Opinie : Dus 7,3 miljoen euro = allemaal belastinggeld van de Vlaming (de partijfinancieringen) dat naar het verre buitenland stroomt - de Chinese TikTok en de superrijken Meta.  Besparen, crisis?

Deel dit artikel